أنا حامل ومش عارفة ليه ده بيحصل لي

أنا حامل ومش عارفة ليه ده بيحصل لي
أنا عمري 28 سنة وجوزي 33 سنة وأختي 32.
أنا وأختي عشنا حياة صعبة وإحنا صغيرين مع أم سلبية وجوز أم عڼيف. أختي كانت بتحميني وبتحاول تبعدني عن جوز أمي عشان مايأذينيش لما بيكون مش في وعيه.
لما أختي سافرت عشان الكلية كنت أوقات كتير بسيب البيت وأروح أقعد معاها. كانت بتسيبني أنام على سريرها وهي بتنام على الأرض في أوضتها في السكن.
ولما بقي عندي 16 سنة قالتلي أعيش معاها علي طول. ومن ساعتها عمرنا ما شفنا أهلنا تاني.
نرجع لدلوقتي
جوزي شبه أختي جدا. الاتنين هادين وطيبين ودمهم خفيف وأذكياء جدا. وبيحبوا نفس الموسيقى والكتب والأفلام. أوقات بحس أن جوزي هو النسخة الرجالي من أختي!
هما متفاهمين مع بعض جدا وده كان مهم قوي بالنسبة لي عشان هي عيلتي الوحيدة.
أنا اتجوزت من سنة بعد 6 سنين ارتباط ودلوقتي أنا حامل في الشهر السابع.
أختي قابلت حبيبها 30 سنة من سنة. هو متفاهم جدا معايا بس دايما كنت حاسة إن جوزي مش بيحبه.
لما سألته مرة ليه مش بيحبه اتوتر وقاللي إنه ماكانش عارف إن الموضوع باين كده واعتذر. وقاللي إنه شايف إن حبيبها مش مناسب ليها.
حبيب أختي طلبها للجواز. كنا قاعدين بناكل بيتزا في بيت أختي وهما كانوا في البلكونة وفجأة ركع على ركبته وطلع الخاتم.
أختي اتفاجئت جدا بس كانت مبسوطة وقالت موافقة.
لما رجعنا البيت جوزي كان مش في وعيه قوي. قاللي إنه مش عايز ينام وإنه هايشرب حاجة ويتفرج على التلفزيون وقاللي روحي نامي انتي.
بعد فترة دخلت الأوضة أشوفة لقيته قاعد حزين وبيبكي!!
سألته في إيه فقالي إنه بيحب أختي 
أعترف أنه بقاله سنين بيحبها بس هو عارف قد إيه ده غلط.
قالي إنه بيحبني جدا ووعدني إنه هيكون زوج كويس وأب صالح لبنتنا. وبعدها نام على الكنبة ولسه نايم لحد دلوقتي.
أنا مصډومة جدا. مش عارفة أعمل إيه ولا أتصرف أزاي.
أختي أقولها كده علاقتنا هتتأثر بس هي عيلتي الوحيدة وأقرب حد ليا.
جوزي علاقتنا كده خلاص انتهت إزاي ما كنتش شايفة ومش واخده بالي!! ده كل حاجة كانت واضحة! طبعا هو بيحبها كان لازم أفهم ده من زمان.
هل ينفع أنقذ الجواز ده
وبنتي أنا وعدتها بحياة أحسن من اللي أنا عشتها وعدتها بأب وأم يكونوا طيبين وبيحبوها. مش قادرة أسيبها تيجي الدنيا وتلاقي أهلها منفصلين وفي حياتهم ناس جداد. أعمل إيه!!
هو صحي دلوقتي وكلمته.
اعتذرلي على اللي حصل امبارح وقال إنه كان حاسس باليأس كأنه خسر حاجة غالية جدا عليه عشان كده كان حزين. قالي إنه بيحبني جدا وعايز علاقتنا تنجح عشاننا وعشان البنت.
سألته لو كان بيحبها أكتر مني قاللي إن ده نوع مختلف من الحب.
سألته لو هيختار بينا. هيختار مين قال إنه هيختارني.
سألته