رواية قدري ونصيبي (كامله جميع الفصول)

بعد شويه الباب يخبط ويدخل زيد،، انا جبت تصريح الخروج نقدر نمشي دلوقتي
في البيت زيد
وعلي باب الشقه،، خشي يا عروسه برجلك اليمين 
- لا بقلك ايه متعيش الدور وشيل كل حاجه من دماغك
: ايه هنبتدي فترة قلة الادب ولا ايه
- يعني انا قليلة الادب
: عاوزه الصراحه ولا اكدب
- لا ميهمنيش رايك اصلا
: طب ايه هنفضل واقفين كده علي باب الشقه ومش هندخل
- هو انتا ليه دايما بتجيب صيغة الجمع انتا دلوقتي تاخد بعضك وتشوفلك حته تنام فيها وانا هدخل الشقه لوحدي هات المفاتيح


: لا الوقت ده بذات مينفعش لازم نكون مع بعض، 
- مش فهمه قصدك ايه بالظبط
: مش انا قولتلك في المستشفي انا عاملك مفاجاه 
- مش عاوزه منك حاجه،، كفايه المفاجأت اللي شوفتها من يوم معرفتك 
زيد يقرب منها ويقولها، بس دي مفاجأ هتعجبك قووي ودي هتكون البدايه الجميله بينا
- فداء تبصله وتقوله الطموح حلو بردو
: احلا من الطموح مفيش،
- مش عارفه ليه مش مستريحالك 
: طب خد افتحي وادخلي وانشاء الله قلبك هيرتاح،
- انا حاسه انك بتضحك عليا علشان تستدرجني وتعمل اللي انتا عاوزه بقا
: ايه جو التمثيل اللي انتي فيه ده انتا دايما تفكيرك شم*ال كده
تفتح فداء الباب وهيا خايفه وتقول في نفسها هو بيفكر في ايه التلاجه ده
تفتح الباب براحه واول متدخل وتفتح النور:
 فداء بفرحه طارق،،،،