حمايا و بنتي


وفي
شغل كنت قاعده ودخل احمد زميلي
احمد 
ازيك يا انسه مياده عامله ايه قالوا ليا ان انتي عايزاني في موضوع خير يا رب
مياده 
انا عارفه ان اخوك محامي يا استاذ احمد وكنت عايزاه يرفع ليا قضيه عشان عايزه اطلق
وهو فرح وقال
احمد 
بجد اقصد يعني هو حصل اي خلاكي 
تعملي كده
مياده 
احب احتفظ بالاسباب لنفسي
احمد 
بس اكيد هو هيكون عايز يعرف الاسباب ايه بالظبط علشان خاطر لما يرفع القضيه
مياده 
كفايه انه سايبني ومسافر ومعرفش 
عنه حاجه
احمد 
عالعموم أنا تحت امرك لو عايزه نتقابل 
في كافيه بليل انا وانتي وهو علشان 
نتكلم في الإجراءات معنديش مانع
مياده 
بجد مش عارفه اشكرك ازاي واي اتعاب هو هيعوزها انا تحت امرك
احمد 
لما تقولي كده احنا زمايل في الشغل
وتحت امرك في اي حاجه وبعدها قام 
خرج
نانسي 
خير يا احمد مياده كانت عايزاك في ايه غريبه يعنيي مكنتش بتحب انك تخش مكتب
احمد 
خلاص الکاپۏس اللي فيه حياتي هيروح 
مياده عايزه تطلق من جوزها
نانسي 
تاني يا احمد هي مش بتحبك ولا عمرها 
هتفكر فيك انسي بقي مياده
احمد 
بقولك ايه طلعي نفسك انتي من الحوار 
ده انتي سامعه ولا لا وخليكي في حالك 
وبعدها روحت البيت وكان حمايا قاعد
مياده 
مساء الخير يا عمي هي نسمه نايمه ولا اي
الحما 
اه ادخلي اعملي ليها يلا فرخه مسلوقه كده وشويه لسان عصفور علشان تتغذي
مياده 
مش فاهمه كلامك تتغذي هي بنتي تعبانه ولا ايه
الحما 
لا الحمد لله 
كده امشي من هنا وانا مبسوط
مياده 
انت اي اللي عملته ده  
انت مش من حقك تعمل اي
الحما 
اخړسې خالص بدل ما اخلي ابني يرميكي 
برا ناس ټخاڤ مش تختشي وبعدها 
دخلت لنسمه ولقيتها عامله ټعېط
نسمه 
شوفتي اللي حصل قولتك مش عايزكي 
تمشي من هنا انا كنت حاسه 
مياده 
حقك عليا والله يا بنتي لاجيبلك حقك وپکړھ هتشوفي مش من حقه نعملك
نسمه 
مش عايزه حاجه انتي عامله تفكري في نفسك .وبابا كمان ومحدش فيكن بيحبني 
والله
مياده 
متقوليش كده انا والله ما ليا غيرك 
يا بنتي وبعدها اقعد جنبها وفضلت وخدها 
في حضڼې وتاني يوم روحت الشركه
احمد 
ينفع برده اللي انتي عملتيه ده يا مياده نفضل مستنينك في الكافيه اكتر من ساعه وأنتي ما تجيش
مياده 
معلش والله يا احمد حصلي ظروف خلتني ما اعرفش اجي المهم انا عايزه اخوك يرفعلي قضيه كمان على حمايا
احمد 
هو في ايه بالظبط انتؤ مالك مع
بالعيله دي مقضينها مشاکل ليه الفتره دي
مياده 
شكلها المشاکل كانت لازم تحصل من زمان 
مشكلتي ان سكت في وقت مينفعش اسكت 
فيه
احمد 
عالعموم أنا مش فاهم منك حاجه يا ريت تحاولي تقابلينا النهارده علشان نفهم منك كل حاجه ونقدر نساعدك
مياده 
ماشي يا احمد واعتذر لاخوك بالنيابه عني على اللي حصل مني وبعدها دخلت المكتب
نانسي 
بلاش السكه اللي انتي ماشيه فيها دي يا مياده علشان ھټڼډمي اخر ندى ندم
مياده 
ايه طريقه كلامك اللي انتي بتتكلمي معايا بيها دي سكه ايه اللي انا ماشيه بيها
نانسي 
ابعدي عن احمد لانك مش قدي وانا بحبه 
من زمان وهو مش بيحس بيا
مياده 
وانا مالي