خطيبى


رسالة بصوتي وقلت فيها
سامحني ابوس ايدك سامحني حتى لو مۏت عايزة اسمعها منك
وسمعت صوته بيقولي
مټخافيش اقسم بالله ما هسيبك
وخبيت الفون في ركن القفص تحت السجادة عشان محدش يعرف دلوقتي اني خدته..
في الوقت ده كان كريم بيشير على صفحات كبيرة البوست عمل شير كتير اووي المصريين انطلقوا على صفحات الشرطة المصرية ومباحث الانترنت والمخابرات في ساعة زمن كان الموضوع وصل للنائب العام البوست جاب تلتوميت الف شير لدرجة ان قنوات اخبارية اتكلمت وفورا كانت السفارة بتكلم شرطة البلد اللي انا فيها وبتديها احداثيات الموقع وبتطلب منها التحرك فورا..
الترند كبر وبقا رقم واحد على تويتر كل ده وانا ببكي وبردد
يا مغيث يا مغيث يا مغيث
واتحركت الشرطة هنا مع مسؤول من السفارة بأوامر من مسؤول مصري كبير اوي وبعد ساعة كمان كان المكان كله متحاوط بعربيات الشرطة دقايق واقټحمت عناصر الشرطة المكان وقبضت على كل اللي فيه وخرجوني انا وكل البنات..
دموعي موقفتش لحظة وهما بيدونا لبس نلبسه وبياخدونا في عربيات الشرطة ناحية المركز فضلنا ست ساعات في تحقيقات ومسؤول السفارة المصرية مسبنيش لحظة واحدة..
وفي النهاية عرفت ان المنظمة دي تابعة لمنظمات عبادة الشيطان ولها أفرع في كل دول العالم تقريبا وان اشهر طريقة في الدول العربية هي الطريقة اللي انا بيها دي طريقة وان لولا فضل ربنا كان زماني على منصة من منصات عبدة الشيطان..
..
رجعت رجعت بعد ما بقت سيرتي على كل لسان اتحبست في البيت اسبوع كامل مبخرجش ويوم ما قررت اخرج روحت على المكان اياه الحديقة اللي كنت بقعد فيها معاه وعلى نفس المقعد لقيته قاعد شافني وفضل ساكت خالص قربت منه وبصيتله ودموعي بتسيل في صمت بصيت في ايده لقيته لسة لابس الدبلة بتاعتي..
الأغرب انه قرب مني وخرج دبلة من ايده ولبسهاني وابتسم..
سبحان من خلق مثل تلك القلوب في هذه الحياة تمسكوا بأصحاب القلوب البيضاء مهما حدث..